divendres, 29 de desembre del 2017

J. V. Foix

Imatge manllevada de la Viquipèdia


"Viure l'instant i obrir els ulls al demà"

"Entre negrors veig mil camins oberts"

"Les ficcions - i jo en visc-, ¿fan esclava
La ment, o son els seus camins celestes?"

"M'exalta el nou i m'enamora el vell"

" ....... ; ... la Raó
M'alimenta el coratge i l'intel·lecte
M'és brúixola i guió, ..."

"  .......... gaudir
.... dels mots que callem ...
I que mai: no ens direm! I compartir
Amb els estels innúmers el Silenci"

"Absent la ment en insòlit paratge"

"Jo sóc aquell, que en mar advers veleja
Escapadís de l'amorós parany ;
M'exalta el Bell i no em corca l'enveja"

"Deixem les fosques xarxes!"

"No tinguis por, les ombres són de pedra"

"On m'has dut? - Allà on les pors s'estimben i l'aigua ve dels astres. A tots vents, on escumen les roques i el feble perd la por, i camina peu ferm, sense armes ni consignes, sense cas ni bandera, llibert en un foscant de cràters"